Over osteopathie

De osteopaat is deskundig in de beoordeling van de beweeglijkheid en onderlinge samenhang van alle weefsels van het lichaam. Behandeling richt zich op het verlichten of wegnemen van lichamelijke klachten zoals rugpijn, nekpijn, hoofdpijn of buikpijn waardoor je je weer optimaal gezond kunt voelen.

Fysiotherapie, Fysiotherapeut, Fysiotherapiepraktijk, Fysio, Beek, Kuijs Fysiotherapie, Fysiofitcare, nekpijn, nekklachten

Niet alleen je klacht maar de patiënt als geheel staat centraal
Gezondheid is beweging. Alles in het lichaam heeft beweging nodig om goed te kunnen functioneren. Een osteopaat is getraind om bewegingsverlies te voelen en te bepalen of dit in relatie staat tot je klachten. De klachten en de plek waar de osteopaat behandelt zitten niet per se op dezelfde plek, in je lichaam staat immers alles met elkaar in verbinding.

Wat krijg ik vergoed?
De ziektekostenverzekeraar vergoedt osteopathie gedeeltelijk vanuit het aanvullende pakket. Klik hier voor meer informatie.
Het aantal behandelingen dat nodig is, is over het algemeen laag.

Meer informatie over osteopathie? Kijk hier.

Fysiotherapeut

De intake

De osteopaat zal tijdens de intake een diagnose opstellen op basis van een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek. De uitkomst van de diagnose geeft de therapeut de mogelijkheid om een persoonlijk behandelplan voor u op te stellen.

Cyriel Timmers is de osteopaat bij Kuijs Fysiotherapie.

Neem contact op met de praktijk door te bellen naar 046 – 437 16 57, te mailen naar info@fysiofitcare.nl of door het contactformulier op de website in te vullen!