Acupunctuur

Acupunctuur is een 3000 jaar oude Chinese geneeswijze en heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige behandelmethode. De behandelmethode kan toegepast worden bij onderstaande indicaties:

• Allergieën: voedsel, huisdieren en pollen
  • Borst: spanningen, pijn en hartkloppingen
  • Gewrichten: stijfheid, pijn, artrose, reuma, ontstekingen, trillingen, krampen, nek- en rugklachten, tenniselleboog, sportblessures
  • Gynaecologie: menstruatieklachten, premenstruale klachten, overgangsklachten, pijnlijke borsten
  • Hoofd: hoofdpijn, migraine, duizeligheid, voorhoofdholte ontsteking
  • Huid: jeuk, droge huid, eczeem, acne, gordelroos, psoriasis
  • Interne klachten: hoge en lage bloeddruk, diabetes, overgewicht, bloedarmoede
  • KNO: verkoudheid, hooikoorts, oorpijn- of ontsteking, hoesten, spraakproblemen, kiespijn, koortsuitslag
  • Klachten bij kinderen: verkoudheid, astma, bronchitis, darmklachten, bedplassen, slaapproblemen, tanden krijgen
  • Luchtwegen: kortademigheid, hyperventilatie, bronchitis, astma
  • Mentale stoornissen: slaapstoornissen, hyperventilatie, rusteloosheid, flauwvallen, depressie, anorexia, overspannen, stress, burnout
  • Spijsvertering: misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, zuur, maagpijn, diarree, opgezette buik
  • Urinewegen: infectie, incontinentie, prostaatklachten
  • Verslavingen: roken, eten, alcohol, drugs
  • Zwangerschapsklachten: misselijkheid, stuitligging, bevalling opweken, stimuleren borstvoeding, borstontsteking
Fysiotherapie, Fysiotherapeut, Fysiotherapiepraktijk, Fysio, Beek, Kuijs Fysiotherapie, Fysiofitcare, Dry Needling

De eerste behandeling

Tijdens de eerste behandeling worden er verschillende vragen gesteld die betrekking hebben op uw klachten. Acupunctuur richt zich op het herstellen van de energetische balans in uw lichaam. Wanneer u klachten ervaart, is deze balans verstoord. Middels het vraaggesprek wordt er een goede indruk verkregen van waar die verstoorde balans vandaan komt.

Nadat duidelijk is waar de verstoorde balans vandaan komt, kiest de acupuncturist de acupunctuurpunten uit om te prikken. De acupunctuurnaalden blijven zo’n 25 minuten in het lichaam zitten zodat alle energe langs de naalden komt. Probeer tijdens verschillende behandelingen waar te nemen of uw klachten daadwerkelijk verminderen of veranderen.

Onze acupuncturist is Ruud Gorissen (Samenwerkende Fysiotherapeuten Beek). Kijk voor meer informatie op zijn website www.praktijkgorissen.nl.